Saturday, September 17, 2011

じゅぎょうははじまった(pt2)

つづきましょう!
Let's continue!

So I think it would be best to translate first, then finish my story

On Monday, my classes started, but the Japanese students' classes have not yet started (they start tomorrow (which was yesterday/Friday)). Everyday I have Japanese class, but Ikebana, Shodo, translation, and Japanese Writing I meet only once a week.

Monday from 1:30 to 3:00, I have Shodo. This week we learned how to make the ink, and we learned the proper technique for writing. Then, we practiced writing, making lots of "月" (moon), and turned in the one that we thought was best at the end of class. It was lots of fun!

Tuesday from 1:30 to 3:00, I have my translation class. I lost track of time this week and was a little late for class, though. Also, the class only has eight students so it is a very small class I think. This week we just looked over the syllabus, but the class seems interesting!

Wednesday from 11:05 to 12:35, I have my Japanese Writing I class. This week we had a quiz, and the teacher told me "I think Japanese Writing II would be better for you." I will try taking Japanese Writing II, but I think it seems a little difficult. Also, after class there was a welcome party that was very fun. However, I am very tired now, so I will write more tomorrow (and translate).

パーティの前に時間がなかったから、昼ご飯を食べなくて、ちょっとおなかがすいていました。そして、パーティでおかしだけがありました。パーティで友達に会って、新しい友達になりました。留学生と日本人の学生がいたから、とても楽しかったです。グループを作って、トリビアクイズがありました。ぼくたちのグループの名前は「じゅうレンジャー」でした(グループで十人がいただから)!この次グループの中でいすとりゲームをしました。後でみんなと話したり、おかしを食べたりしました。日本人の学生はぼくのシリーバンドが大好きいでした!(>v<)

木曜日の三時十五分から四時四十五分まで生け花のじゅぎょうがあります。すごくおもしろかったです!あまりむずかしくないと思ったけど、じつはふくざつでした。お母さんは「生け花のはなをもって来てください」と言ったから、がんばります!

そして、じゅぎょうの前に時間があったから、ジャパンプラザに行ってみました。ジャパンプラザでみんなは日本語だけではなして、英語はだめです。ノートルダムの会話テーブルとジャパンプラザとはちょっと同じです。日本語で話すのはちょっとむずかしかったが、とてもたのしかったです!ぜひもう一度行きますよ!

金曜日日本語のじゅぎょうだけがあるから、あまりいそがしくありません。でも、今週の金曜に日本人のじゅぎょうがはじまってから、にぎやかでした。十一時ごろにちょっと休みがあったから、友達と一緒にきょうしつから日本人の学生に手をふりました。何人かぼくたちに手をふって、一人はぼくたちにしゃしんをとりました!じゅぎょうの後でもう一度ジャパンプラザにいきました。そこでジェームズと会った、「一緒に名古屋えきに行きませんか?」と聞きました。七人は名古屋えきに行きました(留学生が二人と日本人が四人とぼく)。名古屋えきで晩ご飯を食べたり、いろいろなみせでウィンドーショッピングしたりしました。九時半ぐらい帰ったから、昨日ブログを書きませんでした。でも、ぜんぶはすごくたのしかったです!

Before the party, I didn't have any time, so I didn't eat lunch and was a little hungry. And at the party they only had snacks to eat. At the party, I met with some friends and made a few new friends. There were study abroad students (like me!) and Japanese students at the party so it was a lot of fun. We formed groups and had a trivia quiz. Our group's name was "Jyu (meaning ten) Rangers" (because there were ten of us)! Next, we played musical chairs in our groups. Afterwards, everyone talked with each other and ate snacks. The Japanese students really like my Silly Bands! XD

On Thursday from 3:15 to 4:45, I have Ikebana class. It was really interesting! I had thought that it wasn't really difficult, but in fact it is very complicated. My host mom told me to bring back the flowers I use in Ikebana so I will have to work hard!

Also, before class I had some extra time, so I went to the Japan Plaza to check it out. At the Japan Plaza everyone speaks only Japanese and English is not allowed. The language table at Notre Dame (for those of you who know about it) and the Japan Plaza are fairly similar. Speaking in Japanese was a little difficult, but it was so much fun! I will definitely go again!

On Friday I only have Japanese class so I'm not very busy. But on Friday the Japanese students' classes started, so the campus was very lively. At about 11:00, we had a bit of a break so a friend and I waved from the classroom to some of the Japanese students. Some of them waved back at us and one person even took a picture! After class I went to the Japan Plaza again. There I met James and he asked if I wanted to go to Nagoya station. In all seven people went to Nagoya station (2 study abroad students, 4 Japanese students, and me). At Nagoya station, we ate dinner and window shopped at various different shops. I returned home at around 9:30 so I didn't finish this yesterday. But everything was some much fun!

(すごい!このポースとはとても長いね〜?)
(Wow! This post is really long, huh?)

1 comment:

  1. いいな!実は、私がシリーバンドを初めて見た時、日本にいるんだったよ。おもしろいね。

    たいふんが来たのに、大丈夫? 学校はしまったの?しんぱいしているよ。

    ReplyDelete